Vyberte svůj státVyberte svůj stát
Česká republika - bytové

Inspirace a trendy v designu

 Každý rok přidává firma Tarkett do svého sortimentu nové designy, aby rozšířila svou nabídku skutečně pro všechny a zůstala na špici módních trendů.  Vejděme do zákulisí návrhářského týmu Tarkett a podívejme se, jak se designy vybírají a tvoří.

V zákulisí

Až si příště budete vybírat podlahu, věnujte malou vzpomínku těm, kdo vám to umožnili.  V zákulisí pracují týmy lidí na tom, abyste měli k dispozici nejlepší nápady a techniky pro vytvoření vzhledu, o jakém sníte.  Podle Valérie Pavard, návrhářky návrhářského střediska Tarkett pro Západní Evropu, jsou podlahy báječným plátnem pro tvorbu design.   Nabízejí různé materiály – dřevo, laminát, vinyl – každý s vlastními rysy a potenciálem.  My jako návrháři musíme hledat řešení, která spojují vzhled,jaký si lidé přejí, s odpovídajícími technickými charakteristikami.  A protože se neustále objevují nové trendy a techniky se trvale rozvíjejí, naše práce se pořád mění.

 

Návrháři společnosti Tarkett pocházejí z různých oborů od textilního po produktové návrhářství, ale mají společné přesvědčení, že vaše podlaha se může stát nejvýznamnějším prvkem designu vašeho domova. 

Vytváření trendů
Každá nová kolekce představuje celých 12 měsíců práce.  Než si můžete novou sérii prohlédnout, pobíhá návrhářský tým po světě, dívá se, co je aktuální a co ne, a drží prst na pulzu spotřebitelského vkusu.  Sandrine Bellavoine, vedoucí střediska Tarkett pro trendy a prognózy, zajišťuje návrhářům nejlepší možnou informovanost a inspiraci pro jejich práci.   Móda se mění tak rychle, že musíme být neustále ve střehu, aby nám neutekl žádný velký zlom.  Protože cestujeme po světových veletrzích a udržujeme kontakt s architekty a návrháři, můžeme si být jisti, že naše výrobky budou skutečně odrážet aktuální trendy doby.

 

Design pro každý styl
Jednu z největších výzev pro návrháře představují možnosti, které nabízejí jednotlivé materiály – ať už je to vinyl, laminát nebo dřevo.   Jak říká Valerie Pavard, „například v případě vinylu je počet použitelných designů doslova neomezený.   Přírodní, abstraktní, cokoliv chcete – všechno lze na vinyl reprodukovat.  A totéž platí pro laminát. Tyto moderní materiály jsou tak všestranné, že je radost s nimi pracovat“.

 

Nový vzhled tradičních výrobků
Image dřeva je image tradičního výrobku, ale nové techniky nabízejí nepředstavitelnou škálu nových možností využití přirozených kvalit dřeva a zdůraznění nebo změny jeho vzhledu.  Použití různě zbarvených laků nebo i kombinace dvou laků například způsobí, že bude dřevo mít za každého osvětlení jinou barvu.  “V případě výrobku Salsa Ash White Pearl jsme s nechali inspirovat šperky a automobilovým průmyslem!” říká Sandra Bengtsson – manažerka oddělení designu a sortimentu dřevěných výrobků.  „Výsledek bude lidem připomínat perleťový vzhled mořských lastur – to je pro dřevěnou podlahu zcela nová koncepce.“

 

Inovace designu a výrobků
Vývoj nových výrobků a zdokonalování stávajících je do značné míry o spolupráci mezi návrháři, produktovými manažery a oddělením výzkumu a vývoje.  Ti všichni společně využívají jako inspiraci pro vývoj novinek informací z externích zdrojů, včetně informací od architekt a návrhářů. Letos je to vidět například z uvedení nového výrobku Aquastyle.  Aquastyle je naše první laminátová podlahovina vhodná pro kuchyně a koupelny – tento vývoj umožnila technologie MRTech, speciální povrchová úprava, která zamezuje vsakování vody do spár. Kromě toho, že je tato podlaha velmi praktická, nabízíme ji i v řadě dřevěných a kamenných vzorů podle nejmodernějších trendů. 

Další novinkou letošního roku je Floor in a Box, podlaha v krabici, nejoblíbenější projekt našeho návrhářského týmu.  „Snažit se vymyslet něco zcela nového je vzrušující,“ tvrdí Hubert Dugast, vedoucí oddělení vinylových výrobků pro domácnosti, a Floor in a Box je skutečná novinka.   Jedná se o kompletní 2 metry čtvereční podlahy v podobě lepicí role, která je tak malá, že se vejde do malé krabice.  A jak rychle se pokládá! Prostě si podlahu přinesete domů, rozmotáte a uhladíte – a máte novou podlahu.

 

Co je to vaření?
Jak nejlépe ukázat potenciál a přednosti vinylu než prostřednictvím každodenní činnosti, která apeluje na všechny smysly?  „Vaření Tarkett“ je výstava určená ke zdůraznění mimořádných vlastností a potenciálu vinylu v podobě jídla. Čokoláda, ovoce, sušenky – jsou zde všechny barvy a tvary, které najedete v kuchyni.   Slovy Beatrice Mange, vice presidentky pro design společnosti Tarkett, je to příležitost k prozkoumání nových pocitů a přijetí nového přístupu na základě všech věcí, které se odehrávají, když vaříme – hra, potěšení, doteky, fantazie, meditace…

 

Co se chystá na období 2010 - 2011
A co tým návrhářů připravuje pro sezónu 2010 – 2011? Existuje jedno téma, které je zcela jasně přítomno ve všech trendech nadcházejícího roku, tvrdí Sandrine Bellavoine, a to jsou ekologické hodnoty.   Je jedno, jestli je základní styl přírodní, technický, jednoduchý nebo složitý, každý z nich dělá něco pro životní prostředí, i když každý jinak.

 

A pokud jde o příští rok, tým návrhářů už pilně pracuje na další kolekci.

 

Tvůrčí dílna
Tradiční umělecké řemeslo a smysl pro jemnější a nevinnější svět jsou opět na cestě k moci. Přinášejí s sebou novou autentičnost, pocit, že zase začínáme řídit svůj život.  Dokonale v souladu s ekonomicko atmosférou přináší tento nový trend příležitost vytvořit moderní styl tradičními řemeslnými postupy z opakovaně používaného nebo recyklovaného materiálu. 

 

Techniky mohou být sice tradiční, ale dovedené do moderní dokonalosti, aby vytvářely oslňující nové vzory stavící vedle sebe staré a nové, nebo nové a recyklované, tradiční africké techniky pletení rohoží s nerez ocelí, nebo recyklované sklo a keramiku a nově postavený dům.   Tohle je vzhled, který si můžete vytvořit i sami, když dáte nový život nemoderním věcem z druhé ruky, kterým dodáte moderní jiskru.

 

Řídit svůj život znamená také vzdát se zlozvyku plýtvání, který byl typický pro náš včerejšek.  To lze pozorovat na nových budovách postavených z recyklovaných materiálů nebo produkujících vlastní energii.   Tento ekologický trend také uvádí denně v život každý jednotlivec, který omezí množství produkovaných odpadů a maximalizuje využití všeho, co má.

 

Ekologický postoj

Ekologické myšlení je červenou nití všech současných trendů.   Odráží touhu činit pozitivní volby, které jsou pro naši planetu lepší z ekonomického, ekologického i etického hlediska.  Nemusí se jednat o minimalismus nebo snahu, aby bylo všechno organické, přírodní nebo recyklované.   Každý může přijmout vlastní ekologický postoj, ať už prostřednictvím technologie nebo řemesla, nebo každodenní činnosti jako je recyklace, vypínání zbytečně svítících světel, či lepšího raději než jen menšího využívání zdrojů. 

 

Ve větším měřítku je to právě to, o co se snaží společnost Tarkett.  Analyzujeme každý detail životního cyklu našich výrobků – od volby suroviny po spotřebitelské postoje, recyklaci – abychom zajistili co nejmenší dopad naší činnosti na životní prostředí.  Námi navrhované výrobky neustále vylepšujeme z hlediska prodlužování životnosti a větší flexibility, omezování tvorby odpadů a většího využívání recyklovaných materiálů.  Kromě toho naše výrobky jako iQ Natural a Linoleum využívají stále více obnovitelných a přírodních surovin.  Výsledkem jsou podlahy s ekologickým přístupem od začátku do konce.

 

Snadný život

Užívejte si zítřka již dnes, jak technologie bere na sebe vřelejší, přátelštější vzhled. Není to už tvrdá uhlazená technologie minulých let. Je oděná v zářivých barvách a hoří energií, je hravá a zábavná.

Je to technologie pro zjednodušování našeho života prostřednictvím přátelských a jednoduchých rozhraní, která podporují mobilní a interaktivní způsob života. Pomocí naprogramovaných úkolů nám technologie dokáže ulehčit některé každodenní činnosti a dát nám příležitost uplatnit tvůrčí přístupy a osvobodit se od fyzických hranic.

Ale má to i vážnou stránku inovačních řešení ekologických problémů.  Vynálezy na úsporu energie, fotovoltaická a solární energie, recyklovaná voda a materiály – aby byly budovy soběstačnější a produkovaly méně znečištění. 
Technologie se vrací k přírodě a ukazuje cestu k ekologičtější budoucnosti.

 

Klid

Naléhavé volání po bezpečnosti a léčivosti všech věcí. Přírodní materiály jsou trendem, který změní váš domov na klidné útočiště ve shonu každodenního života. I když klíčovými tématy jsou harmonie, klid a meditace, přesto je tento styl sám o sobě revoluční.  Shazuje okovy spotřebitelského přístupu a konvencí a zdůrazňuje přirozenou prostotu a blízkost přírodě.  Éterické tvary a lehké materiály sundávají závaží z našich ramen a z naší duše. Nebo nás obalí a chrání nábytkem a vybavením organických tvarů a plovoucích forem.  Tvary doplňují přírodní barvy a textury. Hodnoty, které jsou jádrem tohoto trendu, jsou jasné, každá volba zdůrazňuje organické a přírodní produkty ozvláštněné lidmi, kteří si váží životního prostředí a kvality.

 

Zážitky

Luxus nikdy nebyl tak zábavný jako teď, když má tu drzost, aby otřásl zavedenými zvyklostmi a postoji.  Provokace je klíčem k vrcholně divadelnímu vzhledu, který je eklektickou směsicí barokní rozevlátosti, inovační technologie a nadčasové klasiky – to vše s jiskrou současnosti. 

Elegance dokonalých výrobků zůstala, ale důraz je kladen na ručně vyrobené zmodernizované kusy, které pomocí moderní technologie představují něco nového a originálního.  Klasické tvary jsou narušovány a přeměňovány na provokativně nové formy, které zdůrazňují hravost a invenci tohoto trendu. K tomu dramatické osvětlení pomáhá vytvořit atmosféru a zvýraznit divadelní nádech, který je v jádru všeho.  Tento trend respektuje tradiční metody a ruční práci, které se masově vyráběné výrobky nemohou rovnat.  Ukazuje, že vztah k ekologii nemusí nutně znamenat naprosto přírodní vzhled za každou cenu, který bude stále horší a horší.