4 OTÁZKY PRO NÁVRHÁŘE SPOLEČNOSTI TARKETT
Každý rok společnost Tarkett rozšíří své řady vinylových krytin o 12 až 15 nových kolekcí: nové vzory, barvy a materiály. To je skutečná výzva pro firemní návrháře, kteří musí spojit představivost a inovace s aktuálními trendy. Členové týmu se s námi podělili o to, jak k těmto úkolům přistupují.
1. Jaká je role návrháře u společnosti Tarkett?
Neustále jsme na stopě všem novinkám. Všímáme si lidí, jejich chování, jejich vkusu a životního stylu, abychom lépe porozuměli jejich zvykům a touhám. Díky tomu můžeme definovat čtyři trendy interiérového designu. Na příští dva roky to budou Přírodní péče, Nadčasová klasika, Chytrá generace a Kreativní laboratoř.
2. Co je na vaší práci obtížného?
Lidé by se měli s našimi návrhy ztotožnit, proto nemůžeme tvořit nic příliš elitářského ani konceptuálního. Musíme spotřebitele přimět, aby chtěli nebo se dokonce odvážili zvolit si naše podlahy. Návrh musí především ladit a podlaha je středem pozornosti. Jednotlivé kolekce musíme průběžně inovovat, přitom ale zachovávat starší. Inspirujeme se módou, ne však neustálou změnou.
3. Je design hlavním kritériem při nákupu podlahy?
Většina lidí kupuje krytinu podle jejího vzhledu nebo stylu. Klienti nejprve přemýšlejí o vzoru, teprve potom se zajímají o technické vlastnosti. Důležitá jsou ale i další kritéria, zejména snadnost montáže, údržba a komfort.
4. Jak byste popsali výhody nové kolekce Tarkett?
Pro nás jsou klíčová tři slova: funkční, smyslová a ekologická. Funkční proto, že vinylová krytina vyhovuje všem praktickým potřebám a je trvanlivá. Smyslová proto, že díky komfortu, barvám a vzoru přináší pohodu. Ekologická proto, že navíc přispívá ke zlepšování kvality vnitřního prostředí a ovzduší. A jako návrháři bychom přidali ještě „inovativní“, protože s vinylem je možné všechno!